lørdag 23. mai 2015

Sommerkampanje i sosiale medier

Har du noen gang tenkt på hva som skal til for å gjennomføre en kampanje i sosiale medier? Når må vi starte forberedelsene? Hvem gjør hva? Bør vi ha en kampanje der vi kårer en vinner? Og hvilke sosiale medier skal vi benytte oss av?


Sommerkampanje 2016

Bedriften Vet du hvem du er? er et lite og fiktivt selskap med kun én ansatt, den daglige lederen. Bedriften etableres i løpet av høsten 2015 og benytter blogg, Facebook og YouTube for å markedsføre sine tjenester. Tjenestene bedriften tilbyr er relatert til slektsforskning. Vi kan anta at slektsforskning er en typisk aktivitet for mørke høst- og vinterkvelder, og at sommersesongen derfor er lavsesong for bedriften. For å kompensere for dette, planlegges det derfor en sommerkampanje som skal kjøres sommeren 2016. 

Flere kan sikkert kjenne seg igjen i et slikt case. Er det bare å kjøre på? Njæ... Det er faktisk en del ting å tenke på selv for en så liten bedrift. Men hvis vi følger "oppskriften" gitt i presentasjonen under, bør det være enklere å lykkes.

Har jeg glemt noe? Legg gjerne igjen en kommentar! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar