mandag 4. mai 2015

Et blogginnlegg blir til

Denne bloggen har blitt til gjennom å besvare oppgavene gitt i faget Sosiale medier og WEB 2.0 på itfag/HiST. I leksjonene har vi lært basisen i faget, men vi oppfordres også til å finne mer relevant informasjon selv, gjennom å bruke kilder på internett og selvsagt i de sosiale mediene vi har blitt kjent med i løpet av studieperioden.


Lette høyt og lavt etter ROI

I blogginnlegget Måle, eller ikke måle, det er spørsmålet! lette jeg etter gode kilder om ROI, Return On Investment. Jeg sjekket bloggene i min RSS nyhetstjeneste, søkte i ulike grupper på LinkedIn og Facebook, samt på Twitter og SlideShare, i tillegg til gode, gamle Google. Som oftest handler det ikke om at det er vanskelig å finne informasjon, det er vel heller en utfordring å velge i mylderet av gode artikler. Denne gangen opplevde jeg likevel at mange av de kildene jeg fant handlet mye mer om hvordan vi kan få økt ROI, og ikke så mye om hva ROI er og hvordan vi beregner ROI, som var det jeg ville skrive om.


Hvordan gjøre et vanskelig tema enkelt?

Hvordan fanger vi interessen til lesere som ikke nødvendigvis definerer seg som den ihuga sosiale medier-eliten? Mitt mål med bloggen har vært å gjøre vanskelige tema enkle og forståelige, også for de uinnvidde. Spesielt viktig syntes jeg dette var da jeg skulle skrive om ROI. Synes du jeg lyktes med det? Skjønte du hva ROI er og hvordan det kan brukes for din bedrift? Legg gjerne igjen en kommentar!


Hvilke kilder brukte jeg?

Så hvilke kilder endte jeg opp med å bruke da jeg skrev om ROI? Les blogginnlegget og sjekk om det ble noen av disse...


Kilde på LinkedIn

Kilder på SlideShare

Kilde på Twitter

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar